Táto webová stránka používa súbory cookie, aby ste pri jej návšteve mali čo najlepší zážitok. Pre viac informácií si prečítajte naše zásady ochrany osobných údajov. Ak si želáte akceptovať použitie nepodstatných súborov cookie, kliknite na tlačidlo "Súhlasím"
Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej aj „obchodné podmienky“) upravujú práva a povinnosti zmluvných strán pri používaní webovej stránky NEXTFLOW_SK a pri poskytovaní digitálnych služieb AI automatizácie prostredníctvom tejto webovej stránky. Prevádzkovateľom a poskytovateľom služieb je spoločnosť M.I.C. PORTAL s.r.o., IČO: 45382867, DIČ: 2022994479, so sídlom Ružová 175/8, 909 01 Skalica, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Trnava, oddiel Sro, vložka č. 24983/T (ďalej len „Poskytovateľ“). Zákazníkom (ďalej aj „Objednávateľ“) je fyzická alebo právnická osoba, ktorá prostredníctvom webovej stránky NEXTFLOW_SK objednáva digitálne služby AI automatizácie od Poskytovateľa.
Objednávateľ odoslaním objednávky potvrdzuje, že sa oboznámil s týmito obchodnými podmienkami, súhlasí s nimi a bude sa nimi riadiť. Tieto obchodné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou každej zmluvy uzavretej medzi Poskytovateľom a Objednávateľom pri poskytovaní digitálnych služieb. V prípade, že Objednávateľ nesúhlasí s týmito podmienkami, nie je oprávnený využívať služby Poskytovateľa na portáli NEXTFLOW_SK. Poskytovateľ môže s Objednávateľom uzavrieť aj individuálnu písomnú zmluvu; v takom prípade majú ustanovenia tejto individuálnej zmluvy prednosť pred týmito obchodnými podmienkami.
Poskytovateľ je dodávateľom digitálnych služieb v zmysle príslušných právnych predpisov o ochrane spotrebiteľa. Orgánom dozoru nad dodržiavaním povinností v oblasti ochrany spotrebiteľa je Slovenská obchodná inšpekcia (SOI), so sídlom Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava, web: www.soi.sk.
Poskytovateľ prostredníctvom portálu NEXTFLOW ponúka digitálne služby v oblasti AI automatizácie. Ide o služby poskytované výhradne v elektronickej forme (online), pričom výstupy a plnenie týchto služieb sú doručované digitálne (bez dodania na hmotnom nosiči). Konkrétny popis a funkčnosť jednotlivých služieb AI automatizácie je uvedený na webovej stránke Poskytovateľa alebo bude špecifikovaný v individuálnej ponuke či zmluve. Poskytovateľ garantuje, že digitálne plnenie bude mať dohodnuté vlastnosti a funkcie a spĺňať všeobecné požiadavky na funkčnosť, kompatibilitu a interoperabilitu v súlade s platnými právnymi predpismi. Poskytovateľ zabezpečí, aby digitálne služby mali vlastnosti popísané na webovej stránke a vyhovovali bežným technickým požiadavkám (napr. prístup cez bežný webový prehliadač, stabilné internetové pripojenie a podobne).
Poskytované AI riešenia môžu v niektorých prípadoch vyžadovať poskytnutie vstupných údajov alebo súčinnosť Objednávateľa. Objednávateľ zodpovedá za správnosť a úplnosť ním poskytnutých podkladov. Výsledky a výstupy digitálnych služieb (napr. automatizačné skripty, modely, reporty) slúžia na účely, na ktoré boli Poskytovateľom dodané. Poskytovateľ upozorňuje, že hoci služby AI automatizácie sú poskytované s odbornou starostlivosťou, ich výstupy môžu mať informatívny charakter. Poskytovateľ nezodpovedá za žiadnu škodu spôsobenú Objednávateľovi v súvislosti s používaním výsledkov digitálnej služby, pričom Objednávateľ používa tieto výstupy na vlastné riziko[6]. Objednávateľ nesmie využívať služby spôsobom, ktorý by viedol k porušeniu právnych predpisov alebo práv tretích osôb, ani sa pokúšať o neoprávnené zásahy do funkčnosti poskytovaných digitálnych riešení.
Poskytovateľ po dodaní služby neposkytuje ďalšie úpravy alebo aktualizácie výstupov nad rámec dohodnutého plnenia, s výnimkou aktualizácií potrebných na zabezpečenie funkčnosti a bezpečnosti digitálnej služby, o ktorých bude Objednávateľa informovať a ktoré poskytne v súlade s platnými predpismi[5]. Digitálny obsah a služby sa považujú za dodané v súlade so zmluvou ku dňu ich sprístupnenia Objednávateľovi; Poskytovateľ po riadnom splnení (dodávke) služby nezodpovedá za zmeny legislatívy či okolností, ktoré nastanú po dodaní služby, pokiaľ nie je v zmluve dohodnuté inak.
Prezentácia digitálnych služieb na webovej stránke NEXTFLOW_SK má informatívny charakter a nejde o právne záväzný návrh na uzavretie zmluvy. Objednávateľ podáva objednávku služieb prostredníctvom elektronického objednávkového formulára na webovej stránke, e-mailom na kontaktnú adresu Poskytovateľa alebo iným Poskytovateľom umožneným spôsobom (napr. písomnou objednávkou, online formulárom). Pred odoslaním objednávky má Objednávateľ možnosť skontrolovať a zmeniť zadané údaje. Odoslanie objednávky je podmienené výslovným súhlasom Objednávateľa s týmito obchodnými podmienkami a potvrdením oboznámenia sa s nimi. Kliknutím na tlačidlo označené napr. ako „Objednať s povinnosťou platby“ (alebo iným podobným jednoznačne formulovaným textom) Objednávateľ potvrdzuje záväznosť svojej objednávky a vznik povinnosti platby za objednané služby.
Potvrdenie prijatia objednávky uskutoční Poskytovateľ bez zbytočného odkladu po jej obdržaní, zaslaním potvrdzujúceho e-mailu na adresu Objednávateľa. Doručením potvrdenia objednávky Objednávateľovi dochádza k uzavretiu zmluvy na diaľku medzi Poskytovateľom a Objednávateľom (akceptácia návrhu). Od tohto momentu sú objednávka a tieto obchodné podmienky pre obe strany záväzné. Uzavretú zmluvu nie je možné meniť alebo zrušiť jednostranne – zmluvu je možné zmeniť alebo ukončiť len na základe písomnej dohody oboch zmluvných strán (formou písomného dodatku) alebo z dôvodov stanovených týmito obchodnými podmienkami či záväznými právnymi predpismi.
Poskytovateľ spolu s potvrdením o uzavretí zmluvy (e-mailom) Objednávateľovi – spotrebiteľovi zašle aj aktuálne znenie týchto obchodných podmienok a formulár na odstúpenie od zmluvy, resp. informácie o uplatnení práva na odstúpenie, v súlade s príslušnými právnymi predpismi. Zmluva je uzavretá v slovenskom jazyku, pokiaľ sa strany výslovne nedohodnú na inom jazyku komunikácie. Objednávka, potvrdenie a obchodné podmienky sú archivované u Poskytovateľa v elektronickej podobe a na požiadanie poskytne Poskytovateľ Objednávateľovi kópiu uzavretej zmluvy (napr. emailom).
Ceny za jednotlivé digitálne služby (alebo spôsob ich kalkulácie) sú uvedené na webovej stránke Poskytovateľa pri príslušných službách, prípadne budú stanovené individuálnou ponukou. Všetky ceny sú uvádzané v eurách (EUR). Poskytovateľ nie je platcom DPH (nie je registrovaný pre daň z pridanej hodnoty), preto ceny neobsahujú DPH. Konečná cena objednaných služieb vrátane prípadných poplatkov bude vždy uvedená v rekapitulácii objednávky pred jej odoslaním a v potvrdení objednávky.
Platba za služby prebieha výhradne bezhotovostným bankovým prevodom na bankový účet Poskytovateľa (uvedený v potvrdení objednávky alebo na vystavenej faktúre). Poskytovateľ môže vystaviť elektronickú zálohovú faktúru alebo výzvu na úhradu, ktorú zašle Objednávateľovi na jeho e-mailovú adresu. Splatnosť faktúry je spravidla 7 kalendárnych dní (pokiaľ nie je na faktúre uvedené inak). Zmluvná cena sa považuje za uhradenú momentom pripísania celej fakturovanej sumy na bankový účet Poskytovateľa. Bankové poplatky (napr. za medzinárodný prevod) znáša Objednávateľ, pokiaľ sa strany nedohodnú inak.
Ak Objednávateľ neuhradí cenu služby riadne a včas (do dátumu splatnosti uvedeného na faktúre), Poskytovateľ ho môže písomne upozorniť na omeškanie. Ak ani v dodatočne poskytnutej primeranej lehote Objednávateľ platbu neuhradí, považuje sa to za podstatné porušenie zmluvy zo strany Objednávateľa. V takom prípade je Poskytovateľ oprávnený odstúpiť od zmluvy a odmietnuť poskytnutie (resp. dokončenie) služby Objednávateľovi. O odstúpení z dôvodu nezaplatenia ceny bude Objednávateľ informovaný e-mailom; ak už Objednávateľ uhradil časť ceny, Poskytovateľ mu prijatú čiastkovú platbu vráti do 14 dní od zrušenia zmluvy.
Poskytovateľ môže umožniť aj iné spôsoby platby (napr. platbu kartou, online bránou) – v takom prípade budú tieto možnosti uvedené na webovej stránke v procese objednávky. Ak bude platba realizovaná prostredníctvom platobnej brány či sprostredkovateľa, môžu sa uplatniť dodatočné podmienky príslušného poskytovateľa platobnej služby, o čom bude Objednávateľ informovaný v procese platby.
Poskytovateľ sa zaväzuje dodať (sprístupniť) Objednávateľovi objednané digitálne služby bez zbytočného odkladu po úhrade ceny, ak nie je dohodnuté alebo vopred stanovené iné obdobie plnenia. Štandardná dodacia lehota, pokiaľ nie je v popise služby uvedené inak, je do 2 pracovných dní od pripísania úhrady na účet Poskytovateľa. V prípade komplexnejších služieb alebo projektov môže byť dodacia lehota dlhšia – v takom prípade bude Objednávateľ o predpokladanej lehote plnenia upovedomený vopred (napríklad v potvrdení objednávky alebo v osobitnej zmluve). Poskytovateľ začne s plnením služby až po prijatí úhrady, ak nebolo dohodnuté inak.
Digitálne služby sú poskytované výlučne online. Poskytovateľ splní svoju povinnosť dodať službu tým, že Objednávateľovi umožní prístup k výsledkom služby alebo k digitálnemu obsahu, ktorý je výsledkom poskytovanej služby. Digitálny obsah alebo výstup služby sa považuje za dodaný okamihom, keď Poskytovateľ sprístupní Objednávateľovi digitálny obsah alebo prostriedky na jeho prístup či stiahnutie (napríklad zaslaním odkazu na stiahnutie, sprístupnením výsledkov v používateľskom konte alebo doručením výstupu e-mailom)[9]. K dodaniu dochádza aj vtedy, ak je digitálny obsah sprístupnený vo virtuálnom prostredí podľa výberu Objednávateľa (napr. uložením do cloudového úložiska Objednávateľa).
Dodanie služby (poskytnutie digitálneho obsahu) prebehne riadne vtedy, ak výstup zodpovedá dohodnutým špecifikáciám alebo popisu služby. Poskytovateľ znáša dôkazné bremeno, že spotrebiteľovi (Objednávateľovi – fyzickej osobe nepodnikateľovi) digitálnu službu dodal v súlade so zmluvou[10]. V prípade, že Poskytovateľ z objektívnych dôvodov (napr. technické problémy na strane Poskytovateľa alebo subdodávateľov, zásah vyššej moci apod.) nemôže dodať službu v dohodnutej lehote, upovedomí o tejto skutočnosti Objednávateľa bez zbytočného odkladu a navrhne náhradné riešenie (napr. predĺženie lehoty plnenia alebo, ak plnenie už nie je možné, stornovanie objednávky). Pokiaľ sa strany nedohodnú na náhradnom termíne a Poskytovateľ službu v stanovenej lehote nedodá, má Objednávateľ – spotrebiteľ právo poskytnúť Poskytovateľovi dodatočnú primeranú lehotu na plnenie. Ak ani v tejto dodatočnej lehote Poskytovateľ plnenie nedodá, je spotrebiteľ oprávnený odstúpiť od zmluvy. Spotrebiteľ môže od zmluvy odstúpiť aj bez poskytnutia dodatočnej lehoty, ak zo strany Poskytovateľa vyplynie vyhlásenie alebo je z okolností zrejmé, že službu nedodá vôbec, alebo ak mala dodacia lehota zásadný význam (čo Objednávateľ uviedol už pri objednávke). V prípade, že dôjde k odstúpeniu od zmluvy z dôvodov nedodania služby včas, vráti Poskytovateľ Objednávateľovi všetky ním uhradené platby za danú službu do 14 dní od doručenia odstúpenia.
Ak je Objednávateľom spotrebiteľ (t. j. fyzická osoba, ktorá pri objednávke nekoná v rámci predmetu svojho podnikania, zamestnania alebo povolania), má v súlade so zákonom o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku právo odstúpiť od zmluvy bez udania dôvodu v lehote 14 dní. Lehota na odstúpenie začína plynúť odo dňa uzavretia zmluvy, ak je predmetom zmluvy poskytovanie služby, alebo odo dňa uzavretia zmluvy o dodaní digitálneho obsahu nedodávaného na hmotnom nosiči[14]. Spotrebiteľ berie na vedomie, že ak toto právo uplatní, znáša prípadné náklady na vrátenie plnenia (ak by nejaké existovalo), a zodpovedá za akékoľvek zníženie hodnoty poskytnutého plnenia v dôsledku zaobchádzania s ním inak, než je potrebné na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti služby.
Právo na odstúpenie od zmluvy do 14 dní sa nevzťahuje na všetky prípady, najmä nie na zmluvy, ktorých predmetom je:
Poskytovanie služby, s plnením ktorej sa začalo pred uplynutím 14-dňovej lehoty na odstúpenie od zmluvy s výslovným súhlasom spotrebiteľa, a spotrebiteľ zároveň vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením takéhoto súhlasu stráca po úplnom poskytnutí služby právo na odstúpenie od zmluvy. (Inými slovami, ak spotrebiteľ požiadal, aby Poskytovateľ začal poskytovať objednanú službu ihneď a služba bola pred uplynutím 14 dní úplne poskytnutá, spotrebiteľ už nemôže odstúpiť.)
Dodanie digitálneho obsahu nedodávaného na hmotnom nosiči (napr. softvér, digitálne dáta), ak sa začalo s jeho dodávaním pred uplynutím lehoty na odstúpenie s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy začatím dodávky digitálneho obsahu. (T.j. ak spotrebiteľ výslovne súhlasil, aby digitálny obsah bol sprístupnený okamžite, ešte pred uplynutím 14 dní, a Poskytovateľ mu ho sprístupnil, spotrebiteľ stráca právo odstúpiť.)
Ďalšie prípady uvedené v zákone, na ktoré sa právo na odstúpenie nevzťahuje podľa § 7 ods. 6 zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku (napríklad zmluvy o poskytovaní služieb, ktoré boli plne poskytnuté s predchádzajúcim výslovným súhlasom spotrebiteľa, zmluvy o dodávke tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, atď.). Pokiaľ by sa niektorá z týchto výnimiek na poskytnutú službu vzťahovala, Poskytovateľ o tom spotrebiteľa vopred poučí.
Ak spotrebiteľ spĺňa podmienky a rozhodol sa odstúpiť od zmluvy v stanovenej lehote, musí svoje odstúpenie od zmluvy oznámiť Poskytovateľovi písomnou formou. Za písomné oznámenie sa považuje list zaslaný poštou na adresu sídla Poskytovateľa alebo e-mail zaslaný na oficiálnu e-mailovú adresu Poskytovateľa. Spotrebiteľ môže využiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý mu bol zaslaný (resp. ktorý je dostupný na webovej stránke Poskytovateľa), avšak nie je to jeho povinnosť – postačuje akékoľvek jednoznačné vyhlásenie spotrebiteľa, z ktorého vyplýva jeho vôľa odstúpiť od zmluvy. Lehota na odstúpenie sa považuje za dodržanú, ak spotrebiteľ najneskôr v posledný deň 14-dňovej lehoty odošle oznámenie o odstúpení Poskytovateľovi (rozhodujúci je dátum odoslania e-mailu alebo poštovej zásielky). Odstúpenie je účinné voči Poskytovateľovi okamihom doručenia oznámenia. Poskytovateľ po prijatí oznámenia potvrdí spotrebiteľovi bezodkladne e-mailom, že odstúpenie prijal.
V prípade platného odstúpenia od zmluvy vráti Poskytovateľ spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou, bez zbytočného odkladu a najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení. Poskytovateľ vráti platby rovnakým spôsobom, aký použil spotrebiteľ pri platbe (pokiaľ sa nedohodnú inak). Spotrebiteľovi nevznikajú v súvislosti s vrátením platieb žiadne ďalšie poplatky. Ak spotrebiteľ požadoval, aby poskytovanie služby začalo počas lehoty na odstúpenie (napr. výslovne si vyžiadal začatie služby pred uplynutím 14 dní) a následne od zmluvy odstúpi pred úplným poskytnutím služby, je povinný uhradiť Poskytovateľovi pomernú časť dohodnutej ceny za plnenie poskytnuté do okamihu odstúpenia. Túto čiastku mu Poskytovateľ započíta (odpočíta) z vracanej platby. Naopak, ak už spotrebiteľ zaplatil plnú cenu a následne odstúpil od zmluvy v prípustnej lehote ešte pred dodaním služby, Poskytovateľ začne s poskytovaním služby až po uplynutí 14-dňovej lehoty, ak spotrebiteľ neudelí súhlas na skoršie plnenie.
Ak je Objednávateľom podnikateľ (t. j. osoba konajúca pri objednávke v rámci svojej obchodnej alebo podnikateľskej činnosti, zapísaná v príslušnom registri), ustanovenia o práve na odstúpenie od zmluvy do 14 dní sa na neho nevzťahujú. Pre podnikateľov sa uplatnia ustanovenia Obchodného zákonníka. Objednávateľ – podnikateľ môže od zmluvy odstúpiť (zrušiť objednávku) iba v prípadoch dohodnutých s Poskytovateľom alebo ustanovených právnymi predpismi. Všeobecne platí, že zmluva s podnikateľom môže byť zrušená len na základe vzájomnej písomnej dohody strán (dodatku k zmluve) alebo z dôvodov výslovne dohodnutých v zmluve či v týchto obchodných podmienkach. Akékoľvek jednostranné zrušenie zmluvy zo strany podnikateľa bez dôvodu alebo predchádzajúcej dohody s Poskytovateľom môže zakladať nárok Poskytovateľa na náhradu škody alebo ušlý zisk.
Poskytovateľ zodpovedá za to, že dodané digitálne služby sú v súlade so zmluvou, týmito obchodnými podmienkami a právnymi predpismi. V prípade, že služba má vady alebo nezodpovedá dohodnutým vlastnostiam, má Objednávateľ právo uplatniť reklamáciu (práva zo zodpovednosti za vady). Za vadu služby sa považuje najmä stav, keď výsledok dodanej služby nefunguje podľa špecifikácie, chýbajú podstatné funkčné vlastnosti alebo výstup nezodpovedá tomu, čo bolo dohodnuté.
Postup uplatnenia reklamácie: Objednávateľ je povinný oznámiť zistené vady Poskytovateľovi bez zbytočného odkladu po ich zistení. Reklamáciu môže Objednávateľ uplatniť písomne e-mailom na kontaktnú e-mailovú adresu Poskytovateľa alebo listinne na poštovú adresu sídla Poskytovateľa. V reklamácii by mal Objednávateľ uviesť svoje identifikačné údaje, popis vady a prípadne doložiť podklady (snímky obrazovky, chybové hlásenia a pod.), ktoré vadu dokumentujú, aby mohla byť čo najefektívnejšie posúdená. Zároveň by mal uviesť, aký spôsob vybavenia reklamácie požaduje (napr. odstránenie vady, zľavu z ceny, náhradné plnenie alebo odstúpenie od zmluvy v prípade závažnej vady). Poskytovateľ potvrdí prijatie reklamácie (napr. odpovedným e-mailom) a oznámi Objednávateľovi odhadovaný čas vybavenia.
Vybavenie reklamácie: Poskytovateľ sa zaväzuje posúdiť a vybaviť reklamáciu bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, pokiaľ sa s Objednávateľom nedohodne na dlhšej lehote. Poskytovateľ je povinný odstrániť vadu v primeranej lehote; lehota na odstránenie vady nesmie presiahnuť 30 dní od vytknutia vady, pokiaľ sa s Objednávateľom nedohodne inak. Ak Poskytovateľ reklamáciu (vadu) uzná, zabezpečí bezplatnú nápravu – najmä odstránenie vady služby alebo opätovné poskytnutie služby tak, aby bolo plnenie v súlade so zmluvou. V prípade, že vadu nemožno odstrániť alebo by jej odstránenie neúmerne dlho trvalo, má Objednávateľ právo požadovať primerané zníženie ceny za službu. Pokiaľ je vada podstatným porušením zmluvy a nie je možné ju v primeranej lehote odstrániť, môže Objednávateľ – spotrebiteľ tiež odstúpiť od zmluvy. V takom prípade Poskytovateľ vráti Objednávateľovi cenu, alebo jej pomernú časť, ktorú za vadnú službu zaplatil.
Ak Poskytovateľ reklamáciu zamietne (nebude súhlasiť s tým, že ide o vadu alebo že za ňu zodpovedá), je povinný Objednávateľovi – spotrebiteľovi poskytnúť písomné odôvodnenie zamietnutia reklamácie. Poskytovateľ taktiež v lehote do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie vydá spotrebiteľovi písomné potvrdenie o vybavení reklamácie a o spôsobe jej vybavenia. Ak uplynie lehota 30 dní a reklamácia nie je vybavená (ani lehota nebola dohodou predĺžená), spotrebiteľ má právo na odstúpenie od zmluvy alebo právo požadovať výmenu služby za inú (ak je to povahou služby možné).
Zodpovednosť Poskytovateľa za vady sa nevzťahuje na chyby spôsobené neodborným zásahom Objednávateľa alebo inej osoby do poskytnutého riešenia, nesprávnym používaním služby v rozpore s inštrukciami alebo na chyby, o ktorých bol Objednávateľ vopred upozornený (napr. vyplývajúce z obmedzení prototypových riešení a pod.). Rovnako Poskytovateľ nezodpovedá za nedostatky vyplývajúce z nesprávnych vstupných údajov poskytnutých Objednávateľom.
Reklamačné konanie v ostatnom podlieha ustanoveniam príslušných právnych predpisov, predovšetkým zákona č. 108/2024 Z.z. (nový zákon o ochrane spotrebiteľa) a Občianskeho zákonníka (pri spotrebiteľských zmluvách), resp. Obchodného zákonníka (ak ide o vzťah s podnikateľom).
Poskytovateľ má záujem riešiť prípadné spory a sťažnosti prednostne zmierlivou cestou. V prípade, že Objednávateľ – spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom vybavenia reklamácie alebo sa domnieva, že Poskytovateľ porušil jeho práva, môže sa obrátiť na Poskytovateľa so žiadosťou o nápravu. Takúto žiadosť môže spotrebiteľ zaslať e-mailom na oficiálnu adresu Poskytovateľa alebo písomne na adresu sídla Poskytovateľa. Ak Poskytovateľ na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej doručenia, má spotrebiteľ právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu (ARS) príslušnému subjektu alternatívneho riešenia sporov.
Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov z tejto zmluvy (tzv. ADR entity) je okrem iných napríklad Slovenská obchodná inšpekcia – Ústredný inšpektorát SOI, odbor medzinárodných vzťahov a ARS, so sídlom Prievozská 32, 827 99 Bratislava 27, web: soi.sk (http://www.soi.sk). Návrh na alternatívne riešenie sporu môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa § 12 zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení sporov, napríklad on-line prostredníctvom európskej platformy Riešenia sporov online (RSO), ktorú prevádzkuje Európska komisia na webovej stránke https://ec.europa.eu/consumers/odr. Zapojením sa do alternatívneho riešenia sporu nie je dotknuté právo spotrebiteľa obrátiť sa následne na súd.
Alternatívne riešenie sporov je dostupné len pre spotrebiteľov (nevzťahuje sa na spory medzi podnikateľmi) a týka sa iba sporov vyplývajúcich zo zmlúv uzavretých na diaľku[25]. Subjekt ARS môže odmietnuť návrh spotrebiteľa napríklad ak vyčíslená hodnota sporu nepresahuje 20 EUR alebo spotrebiteľ podá návrh po uplynutí stanovenej lehoty. Podanie návrhu na ARS ani účasť Poskytovateľa v ARS nevylučuje možnosť, aby spor rozhodol následne príslušný súd.
Pokiaľ nedôjde k urovnaniu sporu zmierom alebo prostredníctvom ARS, príslušné na rozhodnutie sporu sú všeobecné súdy Slovenskej republiky. Zmluvné strany si dohodli, že právne vzťahy vyplývajúce z tejto zmluvy (ako aj všetky súvisiace spory) sa spravujú právnym poriadkom Slovenskej republiky a na rozhodnutie sporu sú dané právomoc a príslušnosť súdov Slovenskej republiky. Tým nie sú dotknuté kogentné ustanovenia na ochranu spotrebiteľa podľa práva krajiny obvyklého pobytu spotrebiteľa, pokiaľ sú pre spotrebiteľa priaznivejšie.
Pri uzavretí zmluvy a v priebehu poskytovania služieb dochádza k spracúvaniu osobných údajov Objednávateľa (príp. zástupcov Objednávateľa). Poskytovateľ ako prevádzkovateľ spracúva osobné údaje v súlade s Nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov (GDPR) a zákonom č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov. Účelom spracovania osobných údajov je najmä plnenie zmluvy (vykonanie objednávky, komunikácia so zákazníkom, fakturácia) a plnenie zákonných povinností Poskytovateľa.
Poskytovateľ spracúva len tie údaje, ktoré Objednávateľ dobrovoľne poskytne pri objednávke (napr. meno a priezvisko alebo obchodné meno, adresa, e-mail, telefónne číslo, fakturačné údaje) a údaje nevyhnutné na realizáciu platby. Poskytnutie týchto údajov je zmluvnou požiadavkou – bez ich poskytnutia nemôže Poskytovateľ riadne poskytnúť služby. Osobné údaje Poskytovateľ chráni a zabezpečuje v súlade s bezpečnostnými štandardmi a neposkytuje ich tretím stranám, pokiaľ to nie je potrebné na splnenie zmluvy alebo zákonnej povinnosti (napríklad poskytnutie údajov banke pri platbe, účtovnej firme, príp. orgánom štátnej správy).
Podrobné informácie o spracúvaní osobných údajov (vrátane práv dotknutej osoby – Objednávateľa, ako je právo na prístup k údajom, opravu, výmaz, namietať spracúvanie atď., kontaktné údaje na zodpovednú osobu/DPO, doba uchovávania údajov) sú dostupné v Zásadách ochrany osobných údajov zverejnených na webovej stránke Poskytovateľa (portál NEXTFLOW)[27]. Odoslaním objednávky Objednávateľ potvrdzuje, že sa oboznámil so spracovaním osobných údajov.
Tieto obchodné podmienky nadobúdajú platnosť a účinnosť dňa 3. augusta 2025. Poskytovateľ si vyhradzuje právo kedykoľvek zmeniť alebo doplniť tieto obchodné podmienky, pričom nové znenie zverejní na svojej webovej stránke. Pre konkrétnu zmluvu sú však rozhodujúce obchodné podmienky platné v čase odoslania objednávky Objednávateľom, ak sa zmluvné strany nedohodnú inak. V prípade zmeny obchodných podmienok počas trvania zmluvného vzťahu uzavretého na dobu neurčitú (napr. pri opakovanom plnení alebo predplatnom) bude Poskytovateľ o tom Objednávateľa informovať vopred (prostredníctvom e-mailu alebo notifikácie na webstránke). Ak Objednávateľ so zmenou nesúhlasí, má právo takúto zmluvu vypovedať v lehote 15 dní od oznámenia zmeny, s výpovednou dobou 15 dní. Pokračovanie v užívaní služieb po dátume účinnosti zmenených podmienok sa považuje za súhlas s novým znením obchodných podmienok.
Pokiaľ by sa niektoré ustanovenie týchto obchodných podmienok ukázalo byť neplatné alebo nevymáhateľné, nemá to vplyv na platnosť a vymáhateľnosť ostatných ustanovení. Namiesto neplatného ustanovenia sa použije taká úprava, ktorá čo najviac zodpovedá zamýšľanému účelu neplatného ustanovenia a týmto podmienkam ako celku. Nepoužitie práva alebo opomenutie postupu podľa týchto podmienok zo strany Poskytovateľa neznamená zrieknutie sa takého práva, ani to neovplyvňuje platnosť týchto podmienok.
Tieto obchodné podmienky spolu s objednávkou (prípadne osobitnou písomnou zmluvou, ak bola uzavretá) predstavujú úplnú dohodu medzi Poskytovateľom a Objednávateľom o podmienkach poskytovania digitálnych služieb. V prípade rozporu medzi ustanoveniami týchto VOP a individuálnej písomnej zmluvy s Objednávateľom majú prednosť ustanovenia individuálnej zmluvy. Právne vzťahy výslovne neupravené týmito podmienkami sa riadia príslušnými ustanoveniami právneho poriadku Slovenskej republiky, najmä Občianskym zákonníkom (resp. Obchodným zákonníkom, ak je Objednávateľom podnikateľ) a zákonmi na ochranu spotrebiteľa.
Poznámka: Tieto obchodné podmienky boli vypracované na základe platnej legislatívy Slovenskej republiky a Európskej únie ku dňu ich vydania, vrátane požiadaviek vyplývajúcich zo zákona o ochrane spotrebiteľa účinného od 1.7.2024 (implementácia EÚ smerníc o digitálnom obsahu a službách). Objednávateľovi sa odporúča, aby si pred každým využitím služby skontroloval aktuálne znenie obchodných podmienok.